« ASH

Den dag Frederik bliver konge

92 kommentarer

Magasinet Euroman bragte i efteråret et meget langt interview med kronprins Frederik. Her fortalte kronprinsen blandt andet, at han gerne ville gøre en forskel, men for hvem og på hvilket område kom han ikke nærmere ind på.

Kronprinsen havde imidlertid fat i noget helt rigtigt. Hvis ikke kongehuset skal miste sin tilslutning og degenerere i forbrug, tant og fjas, må kronprinsparret træde i karakter som rollemodeller for en ny generation, der efterlyser substans og samfundsnytte.

Det er f.eks. de færreste, der efterhånden bliver imponeret af en midaldrende kronprins, som stadig går på Simon’s, en kronprinsesse, der brænder 16.000 kr. af på et enkelt frisørbesøg eller af at kigge på billeder af parret fra Verbier og Saint Tropez, hvor de henlever det søde liv med popstjerner og kongelige playboys. Det var måske fint i 00’erne, hvor mange dyrkede forbrug og friværdier i stedet for rigtige værdier, but the times they are a-changing.

I dag er omkring hver 6. boligejer teknisk insolvent. Ikke siden 1995 er så mange huse røget på tvangsauktion. Der er stadig flere arbejdsløse om stadig færre jobs, 2,1 mio. danskere er på overførselsindkomst, virksomheder rykker i stigende grad til udlandet, og vores konkurrenceevne er faldende.

I New Normal handler det om samfundsansvar og om at gøre noget for andre end sig selv. Vi gider ikke se på Anni & Erik, men vil gerne høre, hvad folk med røv i bukserne har at sige om verden. Fru Grisehandler Larsen er mere interessant end Jørgen Varnæs. Mormors Bordel er et rigere sted end de overfladiske boligprogrammers udstilling af ting og ting og ting. Politiske diskussioner har erstattet amaronen ved middagsbordene, og selv Nik & Jay er holdt op med at synge om bling-bling. Så en kronprins, der vil gøre en forskel – ja tak, det lyder da inderligt sympatisk.

Frederik, der i 2009 blev valgt ind i Den Internationale Olympiske Komite, også kaldet IOC, havde i 2012 deltaget i to ud af 21 bestyrelsesmøder. Trods komiteen har været hjemsøgt af korruptionsskandaler, nepotisme, har haft Idi Amins gamle hærchef som medlem og en spansk fascist som æresmedlem, har møderne formentlig været rystende kedelige. Til gengæld virker kronprinsens sportsengagement ægte.

Man kan bare undre sig over, at det ikke bruges til noget mere værdigt og betydningsfuldt. Undskyld det lidt provinsielle fokus, men hvorfor være et uengageret medlem af en international komite, når man nationalt kan udrette noget virkelig betydningsfuldt for andre?

Havde Frederiks rådgivere haft et højere ambitionsniveau end opslag i Billed-Bladet, havde de rådet ham til at søge tilbage til rødderne, til foreningsdanmark og til at gøre noget af værdi for de næste generationer.

F.eks. kunne han stille Fredensborg Slot til rådighed for et årligt eller to idrætsstævner for børn. Tænk bare på, hvor succesfuldt transportfirmaet DHL hvert år arrangerer stafetløb og samler over 200.000 danskere.

I et samarbejde med de danske julemærkehjem, Børnerådet, Red Barnet eller Kræftens Bekæmpelse kunne kronprins Frederik skabe en sportslig begivenhed og give børn med sociale problemer, overvægtsproblemer eller alvorlig sygdom en oplevelse for livet. Bruge sin viden om motion og sundhed på en måde, der kommer mange til gavn og lade Fredensborg Slot danne rammen et sted, hvor børn inspireres til at stræbe højere, danne venskaber, hjælpe hinanden frem til sejr og være noget for andre.

Det ville ikke kun være et sympatisk projekt, men også gøre kronprinsen til kultur- og værdibærer i stedet for kulturløs celebrityprins med kone i Prada. Det sidste er tiden som sagt løbet fra, og det første kan betyde, at kongehuset ikke afskaffer sig selv med den næste generation.

Mens eliteidrætsudøvere over hele verden nok skal overleve uden kronprinsen i IOC’s bestyrelse, kunne en kommende konge på dansk grund få børn til at ranke ryggen og føle sig værdsatte.

Og det er at gøre en forskel.

 

92 kommentarer RSS feed

ASH, nåh nu skal der repareres lidt på din forrige blog! Men denne gang er jeg helt enig med dig.

Det må være nok med en statsminister, der opfører sig som en fjantet teenager – vi kan ikke også leve med et kongepar, der tilnærmelsesvis gør det samme!

Igen et tarveligt forsøg på at italesætte gældsryttere som ofre – DET ER DE IKKE – De er istedet et kæmpe problem for alle de som faktisk har forsøgt at sætte tæring efter næring.

Så(pardon my French): Op et vist sted med de insolvente boligejere.

Vi andre har vist så rigeligt betalt prisen for deres snylter luksus liv på afdragsfri lån.

Næh få hellere disse forbandede gældsrytter til at afdrage på deres lån. Det kunne måske bringe dem ud af deres insolvens.

Men mht. kongehuset, jo få dem hurtigst muligt sparket ud af landet.

kun enig med dig, bortset fra “hærchefen” Uganda og han har det fint sammen – han holdt sin sti ren og har tjent sit land

?? 100% pladder… fra ende til anden. Altså!

@Søren Revser

Bare til din orientering findes der også teknisk insolvente uden afdragsfrie lån og uden luksusliv betalt af friværdi.

Vi er jo en række mennesker som måtte etablere sig da boligpriserne toppede og som derfor aldrig har set skyggen af friværdi. Så selv om man har optaget lån med afdrag og altid sørget for at afbetale sin gæld, kan man altså stadig være teknisk insolvent.

David T: Og?

Det løser ikke problemet for alle de som uretmæssigt er blevet præsenteret for regningen.

”I dag er omkring hver 6. boligejer teknisk insolvent. Ikke siden 1995 er så mange huse røget på tvangsauktion.”

Og med dette vil du gerne fremhæve??? At du arbejder for en af spillerne i finanssektoren og nu tror at du har vundet hævd på at kunne påpege samfundsproblemer, som din arbejdsgiver i den grad har været medskyldig i at skabe? At du tror, at man både kan være propagandaminister for finanssektoren og samtidig bibeholde en rolle som uafhængig samfundskritiker?

Eller trækker du blot i land, fordi dit forrige indlæg var fordomsfuldt, hånligt og tømt for alle former for proportioner, og resulterede i en mængde negative indlæg fra læserne??

Hvordan og hvorfor holder ASH sig mon orienteret om størrelsen på kronprinsessens frisørregning, og kan man nu også stole helt på den slags sladder fra SE&HØR, BilledBladet og EkstraBladet, for det er vel derfra hun henter sine oplysninger?

Og så forlanger hun mere dybde i andres tilværelse!

Jeg er næsten som “Axel Eriksen” enig i at det “virker som en reparation” af din tidligere blog.
Men når det er sagt så er jeg enig i at kongehusets “behavior” (= opførsel) minder ekstremt meget om HelleT’s!
De LEVER, tænker, spekulerer , forsøger kun at gøre alt bedre for dem selv.
Jeg er ked af at sige det, men kronprinsens taler, minder utroligt meget om den umulige kvinde vi idag har som statsminister, blot har han tilsyneladende en anelse sværere ved at stamme sine meninger frem.
DET har Helle ikke – forskellen er jo helt klar : Frederik var FØDT til sin position – Helle har på den skrækkeligste vis manipuleret sig frem til den – uden nogensomhelst form for format!!! Thats it!
Så jeg kan for denne gangs skyld egentlig være enig med dig ASH – men prøv dog at være realistisk all the time – og ikke bare forsøge at ligesom “råde bod på dine tidligere – underlige – “røde” artikler.

Et lille sidespring. Jeg er overrasket over, at DHL kan sponsere et sådant løb – og beløb, når firmaet ikke kan betale erstatning for stjålne varer fra en af deres biler!! Hvordan er det nu: Moral er godt -dobbeltmoral er b…re!!

Jeg tror vi er mange som husker alle “finansgenierne” der stod i kø som Konger og Prinser for at byde hinanden op, når hytten skulle købes.
De skulle jo ikke stå tilbage men derimod score kassen på alle de andres bekostning.
Og det fik de desværre også lov til.

Men de skal den onde lyne mig ikke forvente min sympati eller medfølelse hvis de nu ender i rendestenen. Og det gør de forhåbentlig.

Jeg husker iøvrigt også en vis Joachim som lånte 12 millioner for at opkøbe alle omkringliggende gårde, i sikker forvisning om at gælden blev tørret af via politisk skabt inflation. Men der er også plads til blåt snylterblod i rendestenen skal jeg hilse at sige.

“Søren Revser”? Hvad foregår der hos dig?
Nu bor jeg i lejlighed, så jeg er ikke som du “ekstremt misundelig” på de mennesker der tog afdragsfrie lån for overhovedet at kunne skaffe sig tag over hovedet ! Hvad ER der sket med DIG? Hvad har du imod at folk blev hjulpet dengang?
Nu her i 2013/14 kan jeg forstå at de så skal begynde at afdrage? – Hvad er der galt ved det? Og hvad er der galt ved at de evt. får forlænget afdragsfrie periode? JEG ville da ikke “gå efter dem” – som du – hvad foregår der? Jeg er da ude på at hjælpe folk i svære boligsituationer – DU er vist ude på DET STIK MODSATTE? FORKLAR DIG!!!
ER du – hvad jeg tror en person der er bare SÅ rød og bare SÅ bange for at nogle skal kunne “overleve” i egen bolig? Jeg har personligt meget overvejet at købe en bolig – men med f.eks. DINE ekstreme angreb på folks investering/lånemuligheder m.m. ja, så må jeg sige UHA, UHA.! Sandsynligvis blæser jeg dog på din mening og køber en bolig når vi får en NORMAL regering tilbage.

Det er jo ikke prinsens skyld at danskerne har lallet rundt i årtier og er kommet i økonomisk uføre.

Jeg har ikke ligefrem opfattelsen af at prinsen har de store ønsker om at være folkekær.
Hans lillebror er mere spøjs og kan godt lige motorsport og hurtige damer.

Jeg giver dig ret i at kongehuset trænger til at træde i karakter specielt i disse for landet så uheldige tider omend de er selvforskyldt.
For når man i årtier lever over evne så strammer rebet sig langsomt og nu er der ikke langt til at nogen sparker til skamlen.
Når nu halvdelen af befolkningen ikke er til det boglige så kan de jo i fælleskab lave badutspring og stæse derudaf. Det er åbenbart meget populært siden et transportfirma kan få 200.000 op på dupperne.
Men hvis alle disse badutspringere og løbeglade også gjorde noget ved deres læsefærdigheder så kunne det være at de kunne tilegne sig noget mere viden og kundskaber for det er der nemlig mangel på blandt de langtidsledige og dem har vi 800.000 af i vores lille kongerige.
At befolkningen også let lader sig besnære af spindoktorer og vindbøjtler og hopper på ideen om et velfærdssamfund hvor alt er gratis, ganske som det er beskrevet i Kejserens Nye Klæder. Det holdt i en generation og så var kassen tom.
Eller hvad med dem som drømte om at de rige som en anden Joakim von And svømmer rundt i en pengetank og så tror de at vi kan løse vores problemer ved at tømme tanken.

I stedet for fysiske aktiviteter kunne prinsen arbejde med organisationer og folk som beskæftiger sig med ord- og talblinde. I USA er 80% af de indsatte i fængslerne ordblinde, så lignende tal findes sikkert også her.
Så når halvdelen af befolkningen ikke har boglige færdigheder til at klare sig i informationssamfundet så var her en værdig opgave som prinsen kunne tage op for fagfolkene, lærerne har ikke intet gjort for at forbedre de svagtlæsende elevers læseevne, hvilket undersøgelser til fulde bekræfter. PISA, et elevvurderingsprogram til måling og undersøgelse af 15-åriges skolemæssige præstationer har ikke givet den danske folkeskole høje karaterer.
Selv i erhvervsskolerne falder hver anden elev fra før tid, som Arbejdsbevægelsens Erhvervsråd har dokumenteret. Og det er skoler som henvender sig til de mere praktiske elever.

Jo da, der er mange opgaver som kongehuset kunne tage op, specielt de områder som de højtråbende fra tresserne har forsømt.

Erik Larsen: Jeg aner simpelthen ikke hvad du taler om??? Du mener tydeligvis ikke, at folk selv skal betale deres lån tilbage???

Det er du desværre ikke ene om – Men vi der går ind for retsstaten og iøvrigt sætter tæring efter næring er dybt uenige.

Kronprinsparret har deltaget i handelsdelegationer til Vietnam, Korea, Brasilien, USA, Australien, Hong Kong, St. Petersborg, Japan.

Kronprinsessen har initieret et antimobbeprogram som er udrulleret efterhånden i næsten alle børnehaver og skoler landet over. Hun har initieret økonomisk rådgivning til voldsramte kvinder.

Begge har besøgt hhv. Mozambique, Afrikas Horn og Bangladesh.

Dette blot de seneste 2 år – som også omfattede fødsel af tvillinger.

Lidt bedre denne gang, men stadig meget dumt. Konen er literat og ikke hverken historiker eller djøfer. En gang for alle: kongehuset skal spille en symbolsk rolle som et samlingspunkt for den danske nation – og ikke tjene deres egen løn gennem eksportstøtte eller på anden vis. Den tyske og den italienske præsident spiller præcis den samme rolle. Og er ikke billigere end det danske kongehus.

ASH, hvis jeg skal motivfortolke din uopholdelige nedrakning af Kongehuset må konklusionen være, at du er hemmeligt forelsket i kronprinsen og din skuffelse over at blive vraget gør at du reagerer som du gør.

“Havde Frederiks rådgivere haft et højere ambitionsniveau end opslag i Billed-Bladet, havde de rådet ham til at søge tilbage til rødderne, til foreningsdanmark og til at gøre noget af værdi for de næste generationer.”

ASH. Jeg er så rasende, når jeg læser al det her pladder. Dette og dets forgænger. Én ting er, at det lugter langt væk af småborgerlig misundelse og “Eur de Nationen”. En anden ting er, at der stort set ingen objektiv overvejelsesevne udstilles. Således overvejer du ikke, hvilken betydning, erhvervslivet tillægger det, når kongehuset bistår dem i erhvervsfremstød. Du overvejer heller ikke, at H.M Dronningen og Prinsgemalen i de sidste par år har arrangeret åbne have arrangementer for talenter og frivillige kræfter i det her land. Så er der selvfølgelig alle protektionerne, der selvfølgelig medfører inddragelse i begivenheder mange steder og i forskellige situationer indenrigs og udenrigs. Kort sagt, der er massere af foreningsrelaterede ting, som kongehuset beskæftiger sig med.

Sidst men ikke mindst er der selvfølgelig dét, at du ikke byder med på alternativer – selvom jeg egentlig forstår dig sådan, at du helst så hele skidtet afskaffet. Vær dog ærlig – eller i det mindste reel – når du skal forsøge at kritisere.

Og så tror jeg egentlig ikke, at Kongehuset har nogen egentlig promoveringsstrategi hos billed-bladet.

@ Henrik Dahlin

“Og så tror jeg egentlig ikke, at Kongehuset har nogen egentlig promoveringsstrategi hos billed-bladet.”

Jo, Henrik – det kan du være helt sikker på, at de har!

Og hvis du ikke tror mig, kan du kigge på kongehuset.dk. Her her nævnt hele to medarbejdere (Kommunikations- og pressechef Lene Balleby og
Kommunikationskoordinator Kirsten Baltzer Kahr), som fordriver tiden (og vores penge) med den slags.

Hele den kongelige familie burde gå ud og møde det rigtige folk fx. samle penge ved landsindsamlinger i de mindre succesfulde områder, således at de forstå lidt mere om folkets situation men vil de kunne klare at skulle bruge et normalt delt toilet hvis inviteret indenfor til te? Vi har jo ikke Japanske toiletter normalt i Danske hjem!

Et samfund er kun så godt som dets svageste,fattigeste og mest udstillet medlem….De er målestokken for resten af samfundet så de kongelige kunne lære meget der!

Fritz Schur og andre som jo får lov at bruge ro båden,slotte og andet som lyst, fuldt bemandet med 30. stykker tjenere på vores regning, burde kun give foragt af folket mod kongehusets misbrug af Danskerne og deres goodwill!
Og kongehuset får endda en stor del af deres omkostninger betalt af Mæersk mv. til vedligeholdelse af statuer osv., penge de ellers skulle ha brugt ud af de 342,4 millioner kr. Et oprydningsarbejde af dimensioner ligger der for at gøre kongehuset folkeligt, brugbart og ansvarlig!

jeg har et bekendtskab der er medlem af det Thailandske kongehus, et udvidet medlem vist, som jeg kender fra London af gamle dage, og har boet på hans Hoteller i Thailand mv.,Der er majestats fornærmelser med dødstraf! Tror nu ikke på denne vej i Danmark men når men lyder på borgerlige på den anden blog, kan men hører hvad der kunne ske hvis de får uindskrænket magt på højrefløjen! Uhyggeligt!

” Frederik var FØDT til sin position – Helle har på den skrækkeligste vis manipuleret sig frem til den – uden nogensomhelst form for format!!! Thats it!
erik larsen”,

….Nå ja, dette betyder jo at Thorning har måtte optjene sin position og “Krone-prinsen” har opnået sine fordele via sit blod, ligesom de fleste andre borgerlige, deres rigdom og meninger forresten! Så du mener at arvet penge og magt er mere værd end det opnået via retfærdigt hårdt arbejde? ja,ja,ja,ja! Men korrekt at sådan er tingenes tilstand!
thats all folks….

“forklar dig”,af larsen..
Du lyder som Hitlers chef i koncentrationen i Auschwitz som set i Schindlers list…jawohl mein herr…Afdragsfrie lån var ikke for den lave som dig, men for at de høje kunne tjene penge. Dem uden økonomisk indsigt, med kortsigtet historisk indsigt blev røvrandt af de sorte med bankerne i deres lomme da de havet udregnet at prisen kom en dag. Jeg kommer fra en familie der er eksperter i boligmarkedet, tro det eller ej! i 80érne da hele landet var konkurs, opkøbte borgerlige og rige, som fx. Michael Laudrup(som jeg foreslog som konge i sidste blog!)((som var stor opkøber af billige ejendomme , småt selvfølgelig i forhold til andre storrige borgerlige opkøbere som stadig lever af tiden derfra men…)), store mængder af boliger på auktioner til slik priser.De griner stadig deres røv i laser, 1. vær lejligheder kunne erhverves for 35.ooo kr. på strøget dengang…Bedsteborgeren udklædt i fineste klæder mødte op med savlende ansigt hver gang ved fremvisningen, jo det var kronet dage for de borgerlige misbrugere af deres medmennesker uden moral eller etik!
De sidder i dag også og taller kroner og dage, ved at dagen er nær hvor midt til slut 80érnes tilstande ankommer igen. De har ventet savlende på dette i en generation, pengene er klar der bliver kamp næste gang for der er for mange falske værdier i omløb og folket dette fattige proletariat der bliver sat på gaden igen i morgen, skal over og røvrandes to gange af disse borgerlige, da de så betaler dem leje derefter og lever i yderst fattigdom. Ligesom så mange andre ulykkelige skæbner fra 80érne og nogle langt,langt,langt mindre i antal fra 95!
Glædelig borgerlig betaling!

Lidt mere personlig kongelig indsigt forresten…
i 2009 var jeg 2 måneder på Tasmanien, og mødte i Launceston en bror af en af Marys Ex-kærester fra Hobert. Han havet billeder og alt af dem.
Det er da meget sjovt? Kunnet sikkert ha fået penge ud af billed bladet mv., men er nu ikke til dette lavkulturalle segment, kongelig eller ej,nød eller ej er jeg for fin til deltage der altid!!

…Der er vist kun 5 minutter til at journalister fra de lavkulturalle “dagblade” og “blade”? er på vej til Tasmanien…er formentlig allerede fremvist dog..De var fuldt påklædte, detsvære og så helt normalt anstændigt forelsket ud!

Hele den kongelige familie burde gå ud og møde det rigtige folk fx. samle penge ved landsindsamlinger i de mindre succesfulde områder, således at de forstå lidt mere om folkets situation men vil de kunne klare at skulle bruge et normalt delt toilet hvis inviteret indenfor til te? Vi har jo ikke Japanske toiletter normalt i Danske hjem!!

Et samfund er kun så godt som dets svageste,fattigeste og mest udstillet medlem….De er målestokken for resten af samfundet så de kongelige kunne lære meget der!

Fritz Schur og andre som jo får lov at bruge ro båden,slotte og andet som lyst, fuldt bemandet med 30. stykker tjenere på vores regning, burde kun give foragt af folket mod kongehusets misbrug af Danskerne og deres goodwill!
Og kongehuset får endda en stor del af deres omkostninger betalt af Mæersk mv. til vedligeholdelse af statuer osv., penge de ellers skulle ha brugt ud af de 342,4 millioner kr. Et oprydningsarbejde af dimensioner ligger der for at gøre kongehuset folkeligt, brugbart og ansvarlig!

jeg har et bekendtskab der er medlem af det Thailandske kongehus, et udvidet medlem vist, som jeg kender fra London af gamle dage, og har boet på hans Hoteller i Thailand mv.,Der er majestats fornærmelser med dødstraf! Tror nu ikke på denne vej i Danmark men når men lyder på borgerlige på den anden blog, kan men hører hvad der kunne ske hvis de får uindskrænket magt på højrefløjen! Uhyggeligt!

” Frederik var FØDT til sin position – Helle har på den skrækkeligste vis manipuleret sig frem til den – uden nogensomhelst form for format!!! Thats it!
erik larsen”,

….Nå ja, dette betyder jo at Thorning har måtte optjene sin position og “Krone-prinsen” har opnået sine fordele via sit blod, ligesom de fleste andre borgerlige, deres rigdom og meninger forresten! Så du mener at arvet penge og magt er mere værd end det opnået via retfærdigt hårdt arbejde? ja,ja,ja,ja! Men korrekt at sådan er tingenes tilstand!
thats all folks….

“forklar dig”,af larsen..
Du lyder som Hitlers chef i koncentrationen i Auschwitz som set i Schindlers list…jawohl mein herr…Afdragsfrie lån var ikke for den lave som dig, men for at de høje kunne tjene penge. Dem uden økonomisk indsigt, med kortsigtet historisk indsigt blev røvrandt af de sorte med bankerne i deres lomme da de havet udregnet at prisen kom en dag. Jeg kommer fra en familie der er eksperter i boligmarkedet, tro det eller ej! i 80érne da hele landet var konkurs, opkøbte borgerlige og rige, som fx. Michael Laudrup(som jeg foreslog som konge i sidste blog!)((som var stor opkøber af billige ejendomme , småt selvfølgelig i forhold til andre storrige borgerlige opkøbere som stadig lever af tiden derfra men…)), store mængder af boliger på auktioner til slik priser.De griner stadig deres røv i laser, 1. vær lejligheder kunne erhverves for 35.ooo kr. på strøget dengang…Bedsteborgeren udklædt i fineste klæder mødte op med savlende ansigt hver gang ved fremvisningen, jo det var kronet dage for de borgerlige misbrugere af deres medmennesker uden moral eller etik!
De sidder i dag også og taller kroner og dage, ved at dagen er nær hvor midt til slut 80érnes tilstande ankommer igen. De har ventet savlende på dette i en generation, pengene er klar der bliver kamp næste gang for der er for mange falske værdier i omløb og folket dette fattige proletariat der bliver sat på gaden igen i morgen, skal over og røvrandes to gange af disse borgerlige, da de så betaler dem leje derefter og lever i yderst fattigdom. Ligesom så mange andre ulykkelige skæbner fra 80érne og nogle langt,langt,langt mindre i antal fra 95!
Glædelig borgerlig betaling!

Lidt mere personlig kongelig indsigt forresten…
i 2009 var jeg 2 måneder på Tasmanien, og mødte i Launceston en bror af en af Marys Ex-kærester fra Hobert. Han havet billeder og alt af dem.
Det er da meget sjovt? Kunnet sikkert ha fået penge ud af billed bladet mv., men er nu ikke til dette lavkulturalle segment, kongelig eller ej,nød eller ej er jeg for fin til deltage der altid!!

…Der er vist kun 5 minutter til at journalister fra de lavkulturalle “dagblade” og “blade”? er på vej til Tasmanien…er formentlig allerede fremvist dog..De var fuldt påklædte, detsvære og så helt normalt anstændigt forelsket ud!

ASH langt ude.
Tarveligt forsøg på at redde seneste blog.

@Claus T.

Jeg kender dem godt. Men ASH skriver, at de har et ambitionsniveau, der hedder Billed-Bladet. Det nægter jeg at tro på. Jeg tror ikke, at der sigtes efter de spalter, men blot erkendes, at man vil havne der.

Jeg har ikke problemer med, at godt 360 millioner – et forsvindende lille beløb på finansloven – bruges til forskellige repræsentationelle gøremål i forbindelse med Danmarks fremmeste repræsentanter. Hvis ikke dem, så en præsident, og han ville aldrig have samme tid og historie til at præsentere den prestige, vort kongehus har.

@ Søren sørensen

Dine rablerier, hvad bunder de i.

Hvad er det hvad du vil fortælle og lære os.

Når du engang får hold på realiteternes sammenhæng så har du måske en chance for at fortælle os hvordan tingene hænger sammen.

Indtil da, hold lidt igen med dine uforbeholdne meninger som ikke indtil videre fremmer nogen som helst forståelse af realiteterne.

Jeg er ikke i tvivl om at du mener det oprigtigt, men jeg kan ikke realitere det til virkeligheden.

Du anklager dine såkalte politiske modstandere for presist det det samme som det du står for.

Så jeg fatter ikke hvad du ævler om.’

Kom igen når du er blevet afklaret.

Hvis jeg skal være ærlig, så fatter jeg ikke et kvæk af hvad du rabler om.

@ Henrik Dahlin

Jamen hvis du tror på, at Kongehuset er ligeglad med, hvad Billed Bladet skriver om dem, så må du jo tro det! :-)

Mit rundlæggende problem med foretagenet er ikke pengene, men det det forekommer mig ulogisk og inkonsekvent, at et demokratisk land, lader jobbet som statsoverhoved være arveligt!
Hvis vi kan finde ud af at vælge en statsminister, kan vi da også vælge et formelt statsoverhoved?

Og – call me old-fashioned – hvad ligner det, at kromprinsen deltager i to af 21 bestyrelsesmøder i IOC??
Hvis man påtager sig en opgave, har man dæleme også en forpligtelse til at passe den!

Enig med Erik Larsen, Frederik er for kronprinser, hvad Thorning er for statsministre.

Noget af et modereret tilbagetog, mon ASH selv ved, hvad hun mener el skal mene; men måske en idé at sætte sig ind i, hvad Kongehusets medlemmer egentlig laver – uden alt det sladder, som ASH åbenbart kun har at forholde sig til!

[...] http://annesophia.blogs.berlingske.dk/2013/02/01/den-dag-frederik-bliver-konge/ Tidligere indlæg:Fogh, Thorning og pressens jagthunde Næste indlæg:…og den dag Frederik bliver konge [...]

Bjørn sørensen@
Bare rolig, jeg har heller ikke nogen som helst ide om hvad du spørg indtil herom af nogen slags her!…Men slå over på bent winthers indlæg “Det nye politiske paradigme for Danmark” hvor jeg for få minutter svaret et af dine sindsyge indlæg om at religion er opium for folket for din tegnebogs udvidelse og andre egen tegnebogs ide´re du har fantaseret dig selv ind i!!

Bjørn sørensen@
Bare rolig, jeg har heller ikke nogen som helst ide om hvad du spørg indtil herom af nogen slags her!…Men slå over på bent winthers indlæg “Det nye politiske paradigme for Danmark” hvor jeg for få minutter svaret et af dine sindsyge indlæg om at religion er opium for folket for din tegnebogs udvidelse og andre egen tegnebogs ide´re du har fantaseret dig selv ind i og ikke kan komme ud af igen…!!

ASH : “Trods komiteen har været hjemsøgt af korruptionsskandaler, nepotisme, har Idi Amins gamle hærchef som medlem og en spansk fascist som æresmedlem, har møderne formentlig været rystende kedelige.”

“Aging Barbie” har ikke sine facts på plads – bortset fra hun ikke aner en pind om, hvad møder i IOC indeholder.

Historien om Amins Hærchef forkert.
Francis Nyangweso blev netop sendt ud uden genvalg i 2009 – og manden døde desuden for 2 år siden.

Ingen spanske æresmedlemmer er kendt som facister – selvom Juan Antonio Samaranch ganske vist var sportsminister under Franco regimet, men han er ikke æresmedlem.

At Samaranch derimod i nogle år var formand, er da bestemt ikke på linje med den skandale, det reelt var, at nazi-krigsforbryderen Kurt Waldheim i en årrække var Generalsekretær for FN, men Samaranch døde faktisk ligeledes i 2010.

ASH har utvivlsomt en nydelig “røv bukserne”, som hun selv udtrykker det,
men det er meget meget længe siden, vi har set, at at hun havde noget fornuftigt at “sige omverdenen”.

Kromprinseparret burde – i saa fald de vil kongehusets formelle overlevelse – undlade at arbejde saa taktløs ubetænksomt for erhvervslivet og rette fokus efter hvor de, hvis ikke af folket da af Gud, er sat for at gavne. DVS. Danmark i al almindelighed.

Som tingenes tilstand er nu, da gavner Kongehuset bredt set jo slet ikke noget eller nogen som helst herhjemme.

Anbefalelsesværdig artikelom emnet:

http://www.information.dk/320691

MVH.

-> Peter Pedersen 01:32

Nej, nu må jeg lige…..

Du opfordrer jo til, at blogejeren skal være saglig, faktuel og argumenterende?

Hendes force er jo netop den følelsesladede, uargumenterende og faktaforladte skrivestil.

Bortset fra det tror jeg nu, Danmark kunne leve så udmærket uden en anakronistisk konstruktion som kongehuset.

Hvem har bolden? Det har talenttrolden og trolde er kontrollører, men spejdere er kongelige vejere og målere.

Kronprins Frederik er protektor for søspejdere, Kronprins Joachim for spejdere og Kong Frederik var protektor for FDF og dirigerede et landsorkester i Marselisborglejren i Smilets By, men smilet forsvandt Aarhusslugten i Stilladstroldens By for der er ingen talenter hos jætter, kun skolebio, gøgl og grønne koncerter.

Kronprins Frederik er protektor for søspejdere, men smilet er borte med blæsten, hvis man ror for langt ud på Aarhusbugten, så er godt sømandsskab at vende halvvejsom eller sejle over til modsatte strand.

Har denne blogs indlæg ikke efterhånden transformeret sig til en omgang ‘sladderpresse V2′ med fokus på letkøbte meninger og spekulationer, senest om bl.a. kongelige frisørregninger og tøjmærkerne i nakken på blot een ud af mange danske familier. Men naturligvis under dække af at være dannet, saglig og kritisk, da vi jo fortsat taler Berlingske-regi og da afsender er højtuddannet og tilmed hævder at interessere sig for det danske samfund.
Efter at have været fan og ivrig læser af dine tidlige indlæg, fortryder jeg efterhånden blot at have spildt min tid på noget så ligegyldigt, tiltagende giftigt og usagligt. Jeg kan for så vidt være enig i nogle af dine synspunkter, som endda kan være forfriskende i et ellers relativt konventionelt medie, men din stil og tone er alt i alt bare… uværdig. ASH om det – bloggen skal nok fortsætte med en trofast og sansynligvis ligeså giftig læserskare. Jeg kan jo bare lade være med at læse med fremover, og dermed undgå den dårlige smag i munden (og en derudover instinktiv lyst til at opsige mit Berlingske abonnement på stedet).

@ søren sørensen

Den kristne morallære er fundamentet for den civiliserede verden.

Hvad har nationalsocialisterne og multinationalsocialisterne skabt andet end tyrani, elendighed og massemord.
Hvorfor er de østeuropæiske lande ødelagt af korruption som florede under kommunismen.

Det kristne samfund er symfoni.

Det socialistiske samfund er kakofoni.

Så fri os for dine latterlige fordrejede virkelighedsopfattelser.

Du minder om Land og Folk tegneren Bistrup med hans stereotype karakterer.

Hvem er det der skaber værdierne her i samfundet.
Det er disse borgerlige som du hader.
Men det er også dem som giver dig brød på bordet og smør til og syltetøj.

Man skal ikke bide hånden der fodrer en, det burde du efterhånden have lært.

Hold da op, hvor er det befriende at læse et kritisk indlæg om kronprinsen – med substans…og i Berlingske af alle steder!! Måske er der alligevel håb for fremtiden…Kan i øvrigt anbefale at man læser “Det koster et kongerige” af Jens Høvsgaard – men pas på…det er godt nok skræmmende læsning.

@ Lars Eriksson

Er det ikke pudsigt at den bog du anbefaler er udgivet på et forlag, Rosinante som kommer af spansk
Rocin, som betyder en gammel udslidt krikke.

Når nu 80% af befolkningen finder at kongehuset udfylder en vigtig funktion, hvorfor skal vi så høre de evindelige rablerier og nedgøren af det.

Eller som Henrik Petersen der mener at Danmark kunne leve så udmærket uden en anakronistisk konstruktion som kongehuset.

Historien er en anakronisme, men historien er også din identitet.

Verdens ældste kongehus giver os en identitet som nation med en lang historie. Det er der mange der er stolte af.

Det bliver præcis denne type debat og diskussion, som bliver enden på Kongehuset, ikke fordi en vred folkemængde går mod slottet og forlanger Kongens afgang (for det kommer til at ske under Frederik), men fordi Frederik er det eneste rigtige menneske i den familie.

Hele hans, indtil for 2-3 år siden, var jo et krampagtigt eksempel på et barns, en drengs og en mands kamp for at finde sig selv, for at blive sig selv. Frederik har i flere tilfælde brudt formen for hvodan en kommende konge opfører sig. F.eks. vil han blive den første danske konge med en fuld universititesuddannelse, en af de få som har ville prøve kræfter med forsvaret på lige vilkår med alle andre Jens’er (Chr.X var vist også godt med her).

Set udefra har hans først ca. 42 år været en uendelig lang kamp for at prøve at være sig selv, mærke sig selv, handle på egen hånd. Nu har han resigneret og valgt blot at kopiere sin mor. For vores national-filosof, Søren Kierkegaard, er dette menneskets ur-kamp, kampen for at blive og være sig selv, 100% unik. Det er dog ikke en kamp uden omkostninger, at kæmpe mod en omverden/samfund som fra alle kanter vil gøre en til noget bestemt, ændre en eller bare kritisere, er en så hård kamp at det kan ende i det ultimative offer; Ens eget liv.

Kierkegaard var født og opvokset i København (ved Gammeltorv) og han elskede byen, dog ikke i de sidste år af hans liv. Det menneskemylder og den konstante aktivitet som han tidligere elskede, blev nu et mareridt, han var blevet lidt en “særling” og det lod folkemængden ham vide. Kierkegaard faldt om på gaden og døde som 42 årig.

Frederik har lært lektien, han er faldet til patten og affundet sig med at følge sin læremester (mor), hvis korte råd vel kan forkortes til “Følg traditionerne, tilføj et par harmløse af dine egne og undgå at sige for meget aller helst tie og smile). Margrethe er IKKE COOL, hun er snu – jo mindre du siger jo mindre kan du kritiseres for.

Frederik er knækket, så med mindre han finder tilbage til sit sande jeg, så fortsætter det Royale Cirkus flere generationer endnu. Jeg håber det ikke. For hvad siger det ikke om os som nation og som mennesker? Vi holder mennesker i bur og forlanger gud hjælpe mig, at de skal følge alle vore direktiver og lave de tricks og numre som vi synes er passenede for denne rolle. Børn og folk i alle aldre elsker at se når pingvinerne i Zoo bliver fodret …..

Jeg håber inderst inde at Frederik får en åbenbaring inden alt for længe og stiller sig ud på balkonen på Frederik VIII palæ (dog først når han er blevet konge) og adresserer os alle sammen og siger: .. “Screw you guys I am going Home” og når det sker så håber jeg, at Vi alle følger trop og støtter ham i monarkiets afskaffelse. Lad nu den dreng få et liv.

Det må for guds skyld først ske når han er blevet konge, for ellers ender vi jo med Joachim som konge og det tror jeg INGEN af os ønsker – han er jo en præcis klon af sin mor, bare uden (det menneskelige) filter.

Kære Frederik: “Let i rip & get the hell out of Dodge” – du har ret til dit eget liv!

ASH roser Villeman ( kongehus tilsvineren) og dadler Rasmus Jarlov, det siger alt om ASH.
Hvad fanden gor hun i Berlingeren….hun ville vaere storartet i Ekstra bladet eller andre snadre publikationer.Jeg skammer over at kommentere i hendes blog, men nogen maa melde fra.

Hvis jeg skulle give kronprins Frederik et godt råd, skulle det være dette:

Lad være med at snobbe nedad. Du kalder din skønne viv, vor kronprinsesse Mary, din kone. Kunne du i det mindste ikke kalde hende din hustru? Den respekt fortjener hun da.

Mvh.
Nanna
Femininfremtid.dk

Nanna G

Hvad er der pludselig blevet galt med “kone”?

Bjørn sørensen

“Det kristne samfund er symfoni”…..for de rigeste´s tegnebog via en medgørlig ukritisk befolkning der stopper med at tænke selv.

“Det socialistiske samfund er kakofoni”….for en egoistisk sort egen tegnebogs tæller men er eufoni for ordentlige mennesker der bekymrer sig om sine medmennesker! At sammenligne med den russiske model af den er forkert. Demokratisk “socialisme” med så meget lighed som muligt, er det højeste vi mennesker vil kunne opnå samfundsmæssigt, og hvis det ikke fungere stemmer vi noget andet ind. Når alle er lige, eller næsten lige, er der ikke meget grund til krig, kriminalitet og andet borgerligt godt! Forresten er kriminaliteten faldet stort under den røde regering i forhold til den gamle sorte…

Så sørensen, det har aldrig været meningen at sorte der stjæler samfunds goderne uden at dele korrekt, derefter siger at de er “skaffedyr”, de kan bedre sammenlignes med en rotte, så godt som ingen samfunds nytte og blot til skade!

Bjørn sørensen

“Det kristne samfund er symfoni”…..for de rigeste´s tegnebog via en medgørlig ukritisk befolkning der stopper med at tænke selv.

“Det socialistiske samfund er kakofoni”….for en egoistisk sort egen tegnebogs tæller men er eufoni for ordentlige mennesker der bekymrer sig om sine medmennesker! At sammenligne med den russiske model af den er forkert. Demokratisk “socialisme” med så meget lighed som muligt, er det højeste vi mennesker vil kunne opnå samfundsmæssigt, og hvis det ikke fungere stemmer vi noget andet ind. Når alle er lige, eller næsten lige, er der ikke meget grund til krig, kriminalitet og andet borgerligt godt! Forresten er kriminaliteten faldet stort under den røde regering i forhold til den gamle sorte…

Så sørensen, det har aldrig været meningen at sorte der stjæler samfunds goderne uden at dele korrekt, derefter siger at de er “skaffedyr”, de kan bedre sammenlignes med en rotte, så godt som ingen samfunds nytte og blot til skade!!

Lige nu kan men på Politiken læses en artikel om at Prins henrik er utilfreds med ikke at være lige med sin kone og kunne kalde sig selv konge. Sagt til et Fransk ugeblad og åbenbart mange gange i karrieren..

Det er da også syn at han ikke kan få lov at overgå sin livsledsagerske!

@ Nanna!

Hold nu op – er det virkelig feminin fremtid?

Naturligvis bør han ikke omtale sin hustru som kone – Den “naturlige” omtale bør være: “Kronprinsessen” – Intet mindre!

Vi er da kun i 2013 – så den “snak” er kun forbeholdt almuen!

Axel

Du har ret – og i øvrigt tror jeg også det er det, han kalder hende nu.

Lars

“Kone” er et noget forslidt udtryk – ofte brugt lidt nedladende.

Da Frederik og Mary var nygifte, skurrede det derfor lidt i mine ører, da Frederik i et interview på TV kun benævnte hende som “min kone”. Det gav lige et minuspoint i karakterbogen. Men ellers er jeg ret begejstret for både Frederik og Mary.

Selvfølgelig skal de “teknisk insolvente” husejere da betale deres gæld. Der er ALDRIG nogen, der har været tvunget ud i et huskøb!

De burde skamme sig over at forsøge at få andre til at betale for deres dyre huskøb!

@ søren sørensen

“Demokratisk “socialisme” med så meget lighed som muligt, er det højeste vi mennesker vil kunne opnå samfundsmæssigt,”

Ok, men det er jo dagens Danmark.
Så synes jeg du skulle læse PREBEN F 1 JENSENH indlæg og hans meninger om den forråelse som foregår i vores samfund:

“Danskerne betaler og betaler til de røde projekter, og som tak får de nedskæringer, lukninger, forringelser, bøder, forbud, gebyrer, afgifter, massefyringer, krak, tvangsauktioner, skilsmisser, retsløshed, hjemløshed, sygdom, hospitalsrædsler, elendighed, kæmpekriminalitet og bananstatsagtige tilstande.”

Og ved du hvad, han har desværre ret i det meste han skriver.

Ved du hvad dengang det var et kald at være læge og sygeplejerske og folk var præget af kristen etik.
Så gik man hjem når alle patienter var behandlet og set efter.

Nu går man hjem når ens vagt er slut, bum basta. Og så kan de ellers ligge og krepere som det passer dem, for jeg, jeg, jeg har vigtigere ting at foretage mig.

Hvor er anstændigheden???

Bjørn Sørensen: Nåhh – Jeg kunne ellers godt komme i tanke om et par stykker fra græshoppe generationen, som udemærket kunne fortjene, at drukne i deres eget l.. og bræk.

@søren sørensen, 2. februar 2013 kl. 13:08

“Forresten er kriminaliteten faldet stort under den røde regering i forhold til den gamle sorte…”

Er det en påstand, som du på nogen måde kan dokumentere?

Det harmonerer ikke helt med de statistikker, som jeg er i besiddelse af. Hvis der har været en lille faldende tendens i nogle forbrydelser, så var den tendens allerede begyndt under VK.

Men vi kan hurtigt blive enig om, at tallene generelt er alt for høje. Det har de været siden 1990.

Skrevet af Niels O, 2. februar 2013 kl. 16:35
Har været en stor bunke artikler i både Berlingske og alle andre aviser for nyligt derom. søg selv. Bla var mordraten gået ned med jeg mener en tredjedel, dog også noget ligne en tredjedel der forblev uopklaret ved årets afslutning-også en rekord! Sammenlign det med Scotland Yards 97% mord opklaring eller sådant men de sætter jo også massivt ind på mord opklaring og efterlade andre kriminel områder i stikken! søg selv!

….og HVORFOR er det så liiiiige, vi skal blive ved med at støde på ASH i avisen, på nettet og i TV? Der ER jo ingen røv i de bukser….

ATT: Anne Sophia Hermansen.

OG DEN FRIE VERDENS MEST FØLGAGTIGE PRESSES ANPART ?

Som bekendt, eksistere her ganske enkelt INGEN anden
pressestand i den frie vestlige verden, der som den
Danske, dyrker et så ensidigt halleluja udemokratisk
billede af kransekage bistandsklienteriet som i DK..

Fuldstændig som nationen DK skal trækkes med verdens
mest passive/følgagtige presse omkring den Politiske
skatte-omfordeling, hvorpå de Politiske aktører har
kunne skatte-vækste verdens dyreste socialstat frem,
går de rent 100% samme termer igen mht. Monarkiet DK

Du finder således ingen anden pressestand i den frie
vestlige verden, som dyrker en så uvederhæftig glad,
Udemokratisk & ensidig Monarkisk dækning i Danmark..

((HELE DANMARK)) HAR FRAVALGT MONARKIET HVERT 5 ÅR.

Så enkelt kan det siges; men alligevel skal nationen
være underlagt de samme chefredaktører/ redaktioner,
som dyrker 100% Monarkisk reklamesøjle, med dertil
granvoksne værter, som står og flæber over flæser..

Modsat andre nationers pressetjenesters mere normale
tilgang, influere dette “GLADE” udemokratiske vanvid
naturligvis på tilhængerskarens procentuelle andel..

Ovennævnte SKAL du simpelthen være bekendt med, idet
enhver undersøgelse viser, at så snart et Monarki
udsættes for bare den mindste negative pressedækning
, så kan det aflæses i i plus på modstandernes side.

På baggrund af ovennævnte, fatter jeg ganske enkelt
ikke, hvordan fanden man kan sammenfatte et negativ
imod Monarkiet, dets kransekage bistands-vælde mv.,
uden at opdage, og dermed medtage den helt store
synder; nemlig verdens UBETINGET dårligste presse ?.

Skrevet af Niels O, 2. februar 2013 kl. 16:35
ja kriminaliteten er faldet stærkt under den nye regering. Læs artikler i både Berlingske og alle andre aviser. Søg selv. Hvad var det 27 mord mod normalt 4o sidste år eller sådan…dog også rekord i u-opklaret mord med noget nær en fjerdel vist! Lidt vej op til Scotland Yards på 97%! Men de satser også alt på opklaring der på bekostning af anden kriminalitet! Så er den Danske model alligevel nok bedre!

Skrevet af Niels O, 2. februar 2013 kl. 16:35
ja kriminaliteten er faldet stærkt under den nye regering. Læs artikler i både Berlingske og alle andre aviser. Søg selv. Hvad var det 27 mord mod normalt 4o sidste år eller sådan…dog også rekord i u-opklaret mord med noget nær en fjerdel vist! Lidt vej op til Scotland Yards på 97%! Men de satser også alt på opklaring der på bekostning af anden kriminalitet! Så er den Danske model alligevel nok bedre!

ATT: Anne Sophia Hermansen.

ET LILLE VIDEO BEVIS PÅ DEN “GLADE” GRIMME PRESSE DK

Skønt linket godt nok en sketch, og vi ikke taler i
går, så er pressen og spørgsmålene desværre ægte nok

Prøv derfor at se hvor.. må jeg sige.. fabelagtigt,
nosseløse, Jørgen horting-agtige, “glade”, lamme, ligegyldige, spørgsmål som Dansk presse kun formår.

SE, det er lige nøjagtig denne perverteret historik
og fremefter, som er årsagen til verdens tilhænger
-skare, og ikke ret meget andet.. KORREKT FOKUS TAK.

(Video eksempel af en grim, snotdum, Dansk presse)
youtube.com/watch?
v=Q2AdUygjUwY&playnext=1&list=PL806FFE10117250AB&feature=results_main

ATT: Anne Sophia Hermansen.

Sorry jeg spammer.. men Berlinske´s server gav prob.
hvormed den forkerte hurtig-tekst kom på.. GENTAGER:

ET LILLE VIDEO BEVIS PÅ DEN “GLADE” GRIMME PRESSE DK

Skønt linket dog er en sketch, og ikke fra i går,
så er pressen og spørgsmålene desværre ægte nok.

Prøv derfor se hvor.. må jeg sige.. fabelagtig, dum,
nosseløs, Jørgen hjorting-agtige, “glade”, og lamme
ligegyldige, spørgsmål som Dansk presse kun formår.

SE, det er lige nøjagtig denne perverteret halleluja
dækning, og som NUL sund demokratisk representation,
saft + kraft indeholder, som er årsagen til de 80/20

(Video eksempel af en grim, snotdum, Dansk presse)
youtube.com/watch?
v=Q2AdUygjUwY&playnext=1&list=PL806FFE10117250AB&feature=results_main

Måske burde ASH blive Kronprinsens rådgiver. Hun har fat i noget, for med den kurs kongehuset har nu, hvor det hele handler om (over)forbrug og ferier, så vil kronprinsen være vores sidste royale overhoved. Jeg tror ikke at kongehuset holder mange år endnu, med det billede folk har af kongehuset i dag.

Før i tiden gav det mening, at monarken blev på sin post, indtil han eller hun døde, men dengang var levealderen meget kortere end nu. Måske skulle dronningen give stafetten videre til kronprinsen, når hun fylder 75, så Frederik endelig kan få det job, han er uddannet til. Ellers kan det jo gå som i Storbritannien, hvor prins Charles nu som 64-årig stadig går og venter. Jeg tror, at Frederik vil vokse med opgaven.

@søren sørensen, 2. februar 2013 kl. 18:20

Som forventet kunne du ikke dokumentere dine påstande.

Så her er lidt til dig at hygge dig med:

dst.dk/pukora/epub/upload/14847/dkital.pdf (tabel side 13)

dst.dk/da/Statistik/nyt/Emneopdelt.aspx?psi=1309
(husk også her at klikke ind på “anmeldte straffelovsovertrædelser”)

Se generelt på linkenes side 2 på “Anmeldte straffelovsforbrydelser i alt”.

Så husk at kunne dokumentere dine påstande, hvis du vil tages seriøst, sørensen!

Niels o@
har lige sendt lo links fra seriøse spillere i debatten om kriminalitet, politiet fx, modsat dit tegneserie hold! viser klart hvorledes kriminaliteten i næsten alt er faldet drastisk stort under regeringens første leveår…Så fakta først så relatere..du får den i morgen hvis censor inde på kontoret ikke lader en igennem…

Niels o@
har lige sendt lo links fra seriøse spillere i debatten om kriminalitet, politiet fx, modsat dit tegneserie hold! viser klart hvorledes kriminaliteten i næsten alt er faldet drastisk stort under regeringens første leveår…Så fakta først så relatere..du får den i morgen hvis censor inde på kontoret ikke lader en igennem……

Helt ærligt – berlingske – HVORDAN KAN I BLIVE VED MED AT TILLADE EN søren.sørensen DOMINERE JERES BLOGS MED TOTALT HJERNEDØDT STOF – TOTALT BESTILT PROVOKERENDE OG NEGATIVE – RASMUS-MODSATTE INDLÆG UAFBRUDT. det ØDELÆGGER AL FORM FOR NORMAL DEBAT OG DET ER JO LIGE DET HAN ØNSKER – kan I DOG IKKE SE DET????

Muligheden for at afskaffe monarkiet blev forpasset under Påskekrisen i 1920. Stauning vidste at alternativet til Kongen var I.C. Christensen som Præsident. Af de to, valgte han Kongen.

Oversat til moderne tid betyder det at vælgerne ved en grundlovsafstemning skal vælge mellem Frederik som Konge og Andres Fogh som Præsident. De fleste modstandere af Monarkiet vil sikkert med snusfornuft (ligesom Stauning) vælge Frederik.

Det klogeste der er blevet sagt om Monarkiet i Danmark, blev sandsynligvis sagt af politikeren Per Hækkerup: “Jeg gider ikke spilde min tid med at diskutere Monarki”.

Et par generelle kommentarer:
- generelt: Jeg er stærkt antiroyalist af aldeles indlysende grunde, som jeg ikke skal nævne her. Det er ikke ensbetydende med at jeg er republikaner og at jeg mener ikke vi skal have en præsident. Opgaverne klares af folketingets præsidium og statsministeren, som i USA.
- Prins Henrik bør da være konge. Hvorfor skal han latterliggøres i dette helt rimelige krav? I Danmark har vi ligestilling og ved den seneste ændring af loven bliver den førstefødte i tronfølgen automatisk regent uanset køn, hvor det tidligere var en dreng der havde arveretten. Henrik skal lide den tort at en ejendomsmæglerassistent fra Tasmanien bliver dronning af Danmark, hvor han forbliver prinsgemal. En urimelig og ulovlig forskelbehandling i ligestillingslandet Danmark. Margrethe kunne sagtens forsætte som regenten/overhovedet men al logik siger at Henrik bør have titel af konge. Sagen burde indbringes for ligestillingsrådet, men nåh nej, de kongelige omfattes ikke af loven.
- kronprins frederik kan aldrig blive rollemodel. Han er dum (?), doven og frådser helt vildt med dine og mine penge. Han kommer da aldrig til at spare endsige foretage sig noget fornuftigt dertil er han allerede for mageligt anlagt.

Hvor er det dog typisk velfærdsdænsk at rage og rode rundt i, hvad ANDRE burde gøre. Provinsiel mokke!

ASH,
Hvordan har du udviklet dig fra at vaere en skarp og interessant kommentator til disse tandloese og ligegyldige indspark?
Det er da rigtigt trist, at se den udvikling der sker for dig. Tag en pause og find din gamle inspiration igen.

Meget sympatisk indlæg, Anne Sophia Hermansen, men mon Frederik evner at gribe chancen og dermed give kongehuset et tiltrængt moralsk løft? Til dato har de fleste medlemmer af kongehuset nærmest trukket i den forkerte retning, og vi er rent til grin. Det mest anstændige ville dog være, at kongehusets medlemmer virkelig gjorde en reel forskel og dermed gjorde det muligt for den danske befolkning at respektere et ellers stærkt forældet foretagende.

Hvem gider høre om “rigtige” mennesker? De er ganske og aldeles uinteressante. Vi vil hellere kaste os i støvet og kysse illusionens fødder, væsen og verden – frem for at tage eget liv alvorligt.

Det focus der for tiden er på bedrag, løgn og humbug i snart alle samfundslag, virker nærmest som en magnet, og er med til at vi bliver en lille smule forargede – en 3-4 sekunder, hvorefter næste forsikrings svindler transformeres fra hæderligheden selv, til hobby fidusmager, blot for ikke at føle sig snydt.

Selv Grisehandler Larsen er gjort kriminel – grundet vennetjenester og frisind, p.g.a. de seneste års dansk ledelse af politikere der egentligt burde være tvangsindlagt på den lukkede.

De har nemlig en vrangforestilling om at det “guldæg” de skulle forestille at beskytte, for selv at oprette deres fededyrs rolle i samfundet – stadig befinder sig i reden.

Det gør det ikke – det døde sammen med Grisehandler Larsen.

Kender iøvrigt Daniel (ham der ikke måtte få en hest af farmand)privat. Han er tømrer og synes jeg er den bedste svend han har haft.

christian nielsen 2.2. – 23:22

Det kan ikke lade sig gøre, at prinsgemalen får titel af konge, fordi sidestillet med dronning – her dronning Margrethe, så er titlen konge højere end dronninge-titlen.

Derfor må prins Henrik nøjes, nu med det bedre prinsgebaml, så man ikke tror, at han er dronningens søn.

christian nielsen – fortsat

Jeg kunne tilføje, at fordi kronprinsesse Mary får titlen dronning den dag, hvor kronprins Frederik bliver konge, så er hun ikke højere af rang end prinsgemalen nu.

Men – vi har altså med al respekt ikke kunne kalde dronning Margrethe for konge, således at hendes gemal kunne få en anden titel – og slet ikke en dronninge-en af slagsen. :-)

Det følger så med de privilegier, der trods alt er ved at komme højt på strå.Og – det var vist mere det, at sønnike skulle repræsentere i dronningens fravær og dermed stå forrest, og altså nogle skridt foran Henrik og samtidig i en helt anden og større position end hans.

Det var han fortørnet over, fordi han er gift med Dronningen, hendes mand. Men – sådan er det nu engang, at det er kronprinsens, den siden naturlige efterfølger, der træder ind her.

Vi ville tidligere heller ikke have set dronning Ingrid repræsentere kong Frederik, medmindre (måske?), hvis daværende prinsesse Margrethe ikke var fyldt år 18 el 21 dengang. Jeg tror i hv f ikke, at det er sket.

Det er nu ikke helt nemt at være Frederik. Han er jo flasket op med “overforbrug, tant og fjas”, og det er åbenbart ikke gået op for ham endnu, at hans forældre absolut ikke har været de bedste rollemodeller for ham som evt. kommende konge. De lever i en forskruet fantasiverden og bilder sig ind, at det på ingen måde er en tilfældighed, at det er dem, der er sat til at bestride posten som bestyrere af Amalienborg, men det er netop lige det, det er. Det vil et tilbageblik i en meget bloddryppende historie kunne bekræfte. Når dertil kommer forældrenes noget forskruede forestilling om egne evner og format og en noget overfladisk indstilling til embedet, kan man da kun have ondt af Frederik og hans ellers sympatiske viv.

Sjov debat. Kongehuset er – synes jeg – en værdig repræsentant af Danmark. Det gør os til lidt mere, end vi ellers ville have været. Det at Lenin valgte at henrette hele Romanov familien i revolutionens hellige navn, er jo nærmest en kulturmæssig katastrofe i dag.

Jeg vil da hellere have et kongehus til at repræsentere mig som dansker – end at jeg selv skulle gøre det – det ville der nok ikke komme noget godt ud af.

Den dag hvor Jørgen Varnæs blev helten – og hvor Grisehandler Larsen & kone blev gjort kriminelle samfunds lov overtrædere – take that. Grundet totalt hensynsløse, smalsporede,selvcentrerede og fantasiløse politikere.

Jeg forstår godt hvorfor der ikke er flere kommentarer herfra.

@Jan Johansen, kl. 13.32:

Præcist! Det er blåt blod, blodet har flydt for dem, det røde altså. Hvorfor har de blåt blod? Google Babylon Bloodlines, og bliv temmelig forskrækket, lortet er totalt indavlet, meget lav intelligens, det er kun falbelader, ydre “show manerer” – tjek Prinz Henrik når han er allermest pinlig, enten er han sgu´ da på rødvin, lattergas, eller morfin, ell. andet opiat, det er da en voldsom tå-krummende oplevelse hver eneste gang. Sønnerne er da heller ikke bedre, de er opvokset i en samspils/voldsramt “familie” og er da helt tydeligt kvæstede af de oplevelelser. Henri de Monpizat er en voldsmand og autoritær satan, der har mærket det på egen krop under opvæksten hos sin egen syge familie i Colonial Vietnam, det er grumt, meget grumt, og at han så har formået at skjule sine fascistoide volds- og bøsselyster i så mange år er da en gåde. Men jeg så hvem han inviterede ombord på Kongeskibet, da jeg var gast ombord, Peter Parkov, Nils Matthiassen (tidl. kultusmininister, bøsse, klart nok) – og alle de andre bæskubbere, føj for en led karl, der vil kaldes Konge af Danmark! Fuck ham, skrid hjem til Vietnam og fallitboet derude, hvad skal vi med dig din franske klovn??? Gad vide hvorfor Margrethe aldrig har anmeldt ham for hustruvold, for klø får hun sgu´ konstant, stakkels kone.

Henrik PRINS af Danmark, fis af med dig, din franske lavadel bøsseklovn!!!!

Kong Henrik af Danmark.
Naturligvis.

1.
Da vi i Danmark hylder og selvsmykker os med ligestilling mellem mænd og kvinder skal kongelige ægtepar have samme niveaumæssige tituleringer. Statsretligt kan Dronningen som den slægtsbærende person sagtens have funktion af øverste regent fortsat og gå det sædvanlige skridt foran Henrik. Det volder overhovedet ingen praktiske problemer og er en simpel logik.
2.
Nu er det sådan at fællesnævneren for alle royalister – og nu kommer en fed generalisering – at de ikke altid tænker med hjernen, selvom de tror de gør det.
Når royalister således argumenter for at Henrik ikke skal have titel af konge tror det er en rationel overvejelse der ligger bag, hvor det snarere er en stødende emotionel tanke at en tilgiftet fattig fransk vinbonde (endda stærkt overvægtig) skulle have en fin dansk titel. Undskyld mig lige bør der ikke være ligestilling mellem en 3. sekretær fra den franske ambassade i london og en ejendomsmægler assistent fra Tasmanien?

3.
I korthed er det såre simpelt med Kong Henrik. De kongelige har absolut ingen som helst magt over noget af betydning – og en kongetitel er intet udover det indhold den gives – men som sagt kan Margrethe for min skyld fortsætte sit forstenede arbejde som regent.

4.
Problematikken omkring prins Henrik udstiller endnu engang hvor tåbelig logik og tankegang er omkring kongehuset.
Jeg er antiroyalist og mener at kongehuset skal barberes ned til ingenting således at margrethe og henrik for min skyld kan beholde deres titler, men kan leve privat som Konstantin og anne marie i london. De skal stippes for alt overflødigt statsbetalt flæsk og priviligier der er aldeles ude af porportion med sund fornuft og almindelig anstændighed. Al bestikkelse fra erhvervsliv skal underlægges samme regler som eksempelvis i USA – jeg tænker på gaver til præsidenten.

5.
Jeg kan godt li’ prins Henrik. Han virker som en venlig charmerende (han er jo franskmand!) mild mand.
Vigtigere er dog at jeg også mener at hans krav et helt berettiget.
I stedet for at forsøge at tage denne fremmede fugl en lille smule alvorligt kaster pressen sig over han og pander ham ned og latterliggør ham.
Undskyld mig lige en gang:
Kan vi lige være det bekendt over for en mand for hvem dansk mentalitet formentlig stadig er lidt særegen men som immervæk i 46 år har været gift med danmarks dronning?

@cristina nielsen:

Du er en nar, et uvidende fjols!

Lær mere om “The Merovingians” – en rigtig “Soap Opera”:

http://www.bibliotecapleyades.net/merovingians/merovingios_02.htm

Øhhh, Cup of Tea, anyone???

;)

Det er værd at bemærke, at selvom Margrethe tituleres “Dronning”, så er hun ikke desto mindre “Konge” af Danmark.

I modsætning til, hvad de fleste tror er ordet “Konge” ikke kønsbestemt, dvs. en “Konge” behøver ikke at være en mand. Det skal derfor forstås helt bogstaveligt når Danmark kaldes for et kongedømme. Der er altid en Konge, uanset om den pågældende person er en mand eller en kvinde. Ordet “Dronning” har ingen formel statsretlig betydning, men bruges titulært til at angive at Kongen er en kvinde.

Kort sagt, Margrethe er “Konge af Danmark”, men tituleres “Dronning” fordi hun er en kvinde.

Hvis Prins Henrik skal tituleres “Konge”, bliver der to Konger, en statsretlig og en titulær.

@Nille Thorsen

“Kort sagt, Margrethe er “Konge af Danmark”, men tituleres “Dronning” fordi hun er en kvinde”.

Til forskel fra drag queens. :-)

ATT: Anne Sophia Hermansen (1-3)

TILLADER MIG LIGE AT TA´ DEN I FULL SKALA.

Man finder ingen presse i den frie vestlige verden,
der som den Danske, dyrker en så udemokratisk, glad,
og ensidig leflen for Monarkiet som i DK, og hvilken
leflen, ubetinget afspejles i tilhængerskarens 80 %.

De 20% modstandere, (altså hele befolk. hvert 5 år),
skal naturligvis ej trækkes med den ensidige, presse
-påvirkede befolknings “ideer” til dette oldnordiske
bistands-virke, hvormed tilhængerne SELV må betale

DEN GRUNDLÆGGENDE METODE ER DERFOR,
At man logger sig ind på “borger-serveren” via sit
NEM-ID, hvorpå man nu får adgang til en flod af nye
TILTRÆNGTE demokratiske muligheder, som i dag er
sat på skattebetalt tvang, & hvilket dræner Danmark.

Dette selektive, borger-økonomiske service system,
tillagt en egentlig afstemningspart, vil ret enkelt
blotte & krænge uni begrebet: VELFÆRD fra hinanden,
da man ikke længere vil kunne skubbe alt fra 14.000
mio. kroner til Tvangs-anbringelser, DR, Dong, SFI,
Sygehuse, Salt på vejene, 250.000 førtidspensioner,
Bistands udd., mv., ind under velfærds uni-begrebet.

ATT: Anne Sophia Hermansen (2-3)

Den eneste “Back To The Basic” model som dutter, er
at datalogien tages i demokratisk anvendelse, da vi
vitterlig taler en låst national bistands-økonomisk
situation, som kun rettes via borger-selektive valg.

Herpå vil det være slut for DI, DA, CEPOS, samt LA,
at påkalde lavere skatter, imens man taler om den
int. konkurrencesfæres krav, for igen at slå kontra,
og fable om hvordan vi blot ska flugte Nyrup niveau,
for atter igen at slutte: SÅ VI KA BEHOLDE VELFÆRDEN

Hvorfor denne åbenlyse, idiotiske selvmodsigelse ???
.. Jo, for Dansk erhverv levere for godt 300 mia kr.
til offentlig virksomhed, hvorpå man altså “IKKE” er
reelt interesseret i at hindre skatte-byrde-systemet

OMVENDT har vi de globale priser plus nettet, som i
hastige skridt, øger prisens pres på erhverv & jobs,
skønt ikke så få indland jobpladser i Danmark, netop
holdes oppe via borgerne “tvinges til at betale off.
overpris, som igen afføder højere lønkrav, etc. etc.

ET VIDUNDERLIGT, SELVMODSIGENDE DILEMMA.

ATT: Anne Sophia Hermansen (3-3)

Problemet i problemet er blot, at de som skal gøre
nationen FRI af tvangs-bistanden, er de selv samme,
som på en og samme tid, STOR TRIVES hermed, kontra
0 værdiskabende kompetencer har; og dermed survive.

SITUATIONEN ER DERFOR SOM FØLGER:
Enten køre disse værdiløse, & hundedyre, NOT WANTED
guld-nydere, (såsom DR medarb. lektorer i Urdu mv.),
uden om sig selv, med dertil fortsat krav om, at de
opsagte, samt kommende opsagte værdiskabende borgere
dyrker et 8 ugers udd. kursus for at ernære sig af ?

(Ovennævnte, har den evige fællesnævner, at vi sjovt
nok “aldrig” skal tale evaluering af guld-nydernes
pris, versus reelle økonomiske værdi, med dertil
udløst afskedigelse, hvorpå bistanden, (kr. for kr.)
naturligvis, STRAKS overføres til bundskattefradrag)

ELLER.. Så lykkes utopien; nemlig at man får fjernet
guld-nyderne, (i fuld synkronitet med int. niveau),
hvorpå opsagte guldnydere kræves skolet via 8 ugers
kursus, som man mener de tidl. værdiskabende skal.

SÅ JA.. kransekage bistandsklienterne i Kongehuset
er en ting.. MEN, løsningen består grundlæggende i,
at modstanderne skal kunne vælge det dyre, og ikke
nødvendige, kontra egne behov/krav til + fra, sådan
at statsdriften, og dens fylde, realtime-matcher de
konstant foranderlige int. markeds-automatiske krav

En konge er en kongelig vejer og måler, en neutral ordstyrer, der fløjter spillet i gang, men fløjter man til søs, så bliver der kuling.

Som formand for et neutralt ordstyrerforbund vælger kongen dommere som ordstyrere ved opstilling af kandidater og valg til bestyrelser i sparekasser og politiske partier.

Uden sparebøsser ingen kirkebøsser, kongen og folkekirken har vandret til hove i tusind år, Grundtvig skrev 1600 sange og salmer, Danmarks Historie og Bivelhistorie på vers, men Margrethe Vestager som snedronning eller Ritt Bjerregård som valgdronning med Søren Schwarz som historieskriver, Vor Herre bevares.

Frederik bliver alle pengene værd som konge. Den mand kan ikke sætte 3 ord sammen der giver mening. Sort snak er hans speciale, og det er sjovt.
Nu fik vi ikke en Kong Henrik, og vi missede også en Kong Ingolf da man lavede grundloven om. Heldigvis har vi Frederik og se frem til.
Hvad angår stort forbrug, ja så er det billigt set i forhold til underholdningsværdien.

Det er nu lidt svært “at tage denne fremmede fugl alvorligt”, Christian Nielsen (3. febr. kl. 21:42).
Han gør sig jo til stadighed uheldig bemærket og latterliggør dermed sig selv, så ham behøver pressen ikke at kaste sig over. Og de behøver nu da heller ikke “at pande ham ned”. Det gør han selv igen og igen.
I øvrigt kunne det være bare lidt interessant at få oplyst, hvor meget af hans “sildesalat”, vi behøver at tage alvorligt. Det er nærmest komisk at se ham klædt ud.

Svar til Jan Johansen

Jeg er enig i at prins Henrik om end ikke gør sig uheldigt bemærket, så ikke altid fremtræder lige heldigt.
Mit indlæg går imidlertid ikke på selve boniteten af prins Henrik som efter min opfattelse er delvis selskabt, men også presseskabt.
Indlægget går på det logisk formelle hvor fr Nille Thorsen på glimrende vis redegør for det statsretlige fænomen ‘konge’ og vi altså kan have både en titulær konge (in casu prins henrik) og en statsretlig konge (= dronning margrethe).
Pointen er at det formelle skal være på plads uagtet hvilken person der aktuelt bærer embedet/titlen og det må siges at prins henrik har en pointe/har helt ret i sit synspunkt. Når nu det forholder sig således er det igen af royalismens store selvmodsigelser at man aldrig har fået denne uformalitet rettet og afslører påny hvor emotionelt det hele er – ja at royalisterne end ikke kan bruge sund fornuft og logik i egne anliggender

Nille Thorsen og Christian Vinding

Bortset fra, at det forvirrer begreberne, så skal ingen kunne blive konge på den måde, hverken titulær el andet. Desuden er embedet arveligt, og hvis der er valgbarhed, så vil en konge være over dronningen. Vi kan ikke have et valg, når vi har en regent/monark i embedet som øverste i landet i forvejen.

Jeg finder det faktisk lidt latterligt fra prinsgemalens side. Det er uden værdi alligevel – jeg tror, at de fleste vil finde det både skævt og egtl forkert, løjerligt for at tilfredsstillen manden selv. Det er ikke noget, vi har brug for el mangler i forhold til kongehuset i sig selv pt.

Jeg synes, at han gør sig selv grinagtig.

Det er for mig at se mere føleri fra prins Henriks side. Ganske reelt mener jeg ikke, at det hverken kan eller skal kunn lade sig gøre.

Der er dette forhold, som så kommer til at passe til sin tid med Mary og Frederik, fordi konge er i sig selv mere/højere i embede end andet, det højeste fremfor også dronning. Størrelsesforhold om man vil.

Vi er ganske rigtigt et gammelt kongedømme – og nu med en dronnning Margrethe den Anden i rækkefølgen, hvorfor dronninge-titlen pt har en lidt anden betydning,fordi den indebærer en konges beføjelser.

Man kan derfor ikke lave en titulær konge-titel til prinsgemalen, fordi det bla vil forvirre, da konge og dronning er nedarvede titler og ikke tilhører personer i vore dage, der er valgt, og hvor prinsgemalen vel så ligefrem skulle kunne vælges til konge.

Men – får han titlen af konge, så underminerer det dronning Margrethe og hendes både titel/embede nu (hvor den indebærer, at hun tillige er øverste overhoved i både kongefamilien og i/for Danmark) og tillige omverdenens opfattelse af konge=mand og dronning=kvinde.

Konge, ordet i sig selv, kan aldrig få anden betydning eller opfattes som andet end en mandsperson.

Ordet Kongedømme er igen andet. Ellers burde vi holde os til at omtale den til enhver tid siddende mand el kvinde enten som regent eller monark, hvor vi så kan opfatte den indgiftede blot som her gemal uden titel af endog prins i et monarki, som vi jo også ofte anvender som betegnelse for kongedømmet.

Omend titlerne regent og monark måske ikke er mindre at opfatte som tilhørende en mandsperson som konge.

Birgit Hviid Lajer

En gang selvmodsigende emotionelt vrøvl.
Om redegjort for er vi et kongedømme og titlen konge i regent og titulær forstand kan sagtens skilles ad.
Når det kan lade sig gøre med ‘dronning’ kan det også lade sig gøre med ‘konge’.
Næh hunden ligger begravet der at man ikke tåler at en udefra kommende som prins henrik skulle få den titel der tilkommer ham. Hvis en ejendomsmægler assistent fra tasmanien kan blive titulær dronning af danmark kan en fransk vinbonde sagtens blive konge.
Udover royalisternes evindelige følelsesmæssige misk-mask pladder, altså at man ikke under prins henrik titlen – også fordi det vil udstille hele tåbeligheden i kongehuset endnu en gang – så illustrerer historien det alvorlige at prins Henrik ikke er omfattet af det ligestillingsprincip som vi offcielt hylder her i landet. Men nåh nej FNs menneskeretskonvention, som Danmark højtidelig har tilsluttet sig, gælder jo netop ikke kongehuset, og Dronningen har som øverste lovlige myndighed i kongehuset ikke tænkt sig at følge med tiden og sikre at disse fundamentale principper skal gælde inden for egne rækker.

Den “dag”, hvis den kommer, tror jeg, at danskeren har fået nok af højtbetalte “socialhjælps modtagere”. Her snakker jeg ikke om “socialhjælpsmodtagerne i(10-20 tusindekroner´s klassen), men om “nasserøvene”,med grundlaget på det “tørre”.

Skriv en kommentar

Kun fornavn og efternavn bliver vist i forbindelse med kommentaren. Dog skal alle felter med * (stjerne) udfyldes

Læs vilkår for kommentarer og debat på Berlingske Tidendes websites